Sažetak | Pogled na obrazovanje i shvaćanje potrebe za obrazovanjem nije bio uvijek prihvaćen i nije imao važnu zadaću tijekom ljudske povijesti. Tek krajem 19. stoljeća društvo se počinje okretati znanju i prihvaća ga kao važan alat koji pojedinca čini vrijednim članom zajednice. Učenje i obrazovanje često se promatraju kao istoznačnice, pa iako su usko povezani, imaju različita značenja. Učenje je najsloženiji psihološki proces kojim pojedinac usvaja nova znanja i usko je povezan s pamćenjem te predstavlja temelj obrazovanja. Obrazovanje je organizirani proces stjecanja znanja i novih spoznaja koji se odvija u za to predviđenim ustanovama i provodi se prema propisanim planovima i programima. Cjeloživotno formalno obrazovanje počinje u najranijoj predškolskoj dobi, nastavlja se kroz osnovnu, srednju školu, fakultet, doktorski studij. Važno je znati kako nakon najvišeg stupnja akademskog obrazovanja proces ne završava. Cjeloživotno obrazovanje traje tijekom cijelog života. Stalnim tehnološkim, gospodarskim i društvenim napredcima, pred pojedinca se stavljaju novi izazovi, a formalno stečena dosadašnja znanja nisu dostatna za zadovoljiti tržište rada. Kako bi pojedinac bio konkurentan, ravnopravan i zadovoljio sve veće zahtjeve, poseže za raznim oblicima trajnog stručnog usavršavanja. Stručno usavršavanje kao dio cjeloživotnog obrazovanja za pojedinca predstavlja koncept u kojemu će zadovoljiti svoju potrebu za znanjem u skladu sa osobnim interesima i potrebama, u vrijeme i na način koji je njemu najprihvatljiviji i najbolji. Zdravstveni djelatnici, liječnici, medicinske sestre, zdravstveno-laboratorijski tehničari, osim osobnog interesa, imaju i zakonsku obavezu trajnog stručnog usavršavanja. Planovi usavršavanja propisani su Pravilnicima za pojedinu struku te se u skladu s njima provode edukacije koje se boduju i uvjet su za uspješno obnavljanje licence za samostalan rad. Tako da za njih obrazovanje ne završava završetkom srednje škole, preddiplomskog ili diplomskog studija. Zdravstveni djelatnici imaju zakonsku i profesionalnu obavezu cjeloživotnog formalnog obrazovanja koje će im omogućiti uspješno praćenje svih promjena, svakodnevnih radno-tehničkih napredaka i omogućiti im zadovoljavanje svih potreba koje iziskuje njihovo radno mjesto |