Sažetak | Kvaliteta zdravstvene zaštite predstavlja složenu sliku stanja i funkcioniranja samog sistema zdravstvene zaštite, a jedan od elemenata kvalitete je i zadovoljstvo pacijenata pruženom zdravstvenom uslugom.
Na slučajnom uzorku od 162 pacijenta provedeno je istraživanje subjektivne procjene razine zadovoljstva pacijenata kvalitetom ukupne pružene zdravstvene usluge i razine zadovoljstva kvalitetom pružene sestrinske skrbi.
Obradom i analizom podataka može se zaključiti kako je percipirana razina zadovoljstva pacijenta kvalitetom pružene sestrinske skrbi na visokoj razini.
Pacijenti su zadovoljni načinom komunikacije u bolničkoj ustanovi (87,7%) i ne trpe bol tijekom hospitalizacije (87,0%). Zadovoljni su informacijama o načinu uzimanja lijeka kod kuće (73,5%). 74,2% pacijenta zadovoljno je informacijama koje medicinske sestre/ tehničari pružaju njihovim obiteljima. 72,8% pacijenta smatra da su medicinske sestre/tehničari konzistentne u svojim informacijama. Pacijenti od sestara dobiju razumljive informacije o svojoj bolesti (71,0%) i zadovoljni su informacijama koje su im potrebne prilikom otpusta (65,4%).
Problemi u navedenim aspektima uočeni su kod medicinskih sestara/tehničara. Uspoređujući razinu zadovoljstva pacijenta i razinu zadovoljstva medicinskih sestara/tehničara kvalitetom pružene skrbi dolazi do značajne statističke razlike. Razina nezadovoljstva pruženom skrbi kod medicinskih sestara/tehničara izražena je u percepciji konzistentnosti informacija gdje (19,4%) smatra da ne daju pacijentu iste informacije. 23,4% zadovoljno je kvalitetom ukupne pružene zdravstvene usluge.
U procjeni razine zadovoljstva medicinskih sestara/tehničara organizacijom posla (41,1%) nije zadovoljno.
Intencija odlaska iz radne organizacije je (39,5%), gdje je taj odlazak izražen kod mlađe životne dobi (77,5%) (raspon godina od 21 do 40) uz postojanje statističke značajnosti.
Razlog odlaska vezan je uz bolju plaću (43,5%) i bolju organizaciju (23,4%). 46,3% pacijenta potpuno je zadovoljno ukupnom pruženom zdravstvenom uslugom.
Ne postoji razlika, na razini statističke značajnosti, u zadovoljstvu pacijenta kvalitetom ukupnih pruženih zdravstvenih usluga s obzirom na broj hospitalizacija, spol i na mjesto stanovanja (selo/grad).
Statistička značajnost postoji u razlici zadovoljstva pacijenata kvalitetom ukupnih pruženih zdravstvenih usluga s obzirom na dob (21 do 40 godina 10% potpuno je zadovoljno) i stručnu spremu (14,3% visokoobrazovanih potpuno je zadovoljno).
S obzirom na djelatnost unutar koje su hospitalizirani (interna/kirurgija) pacijenti su jednako zadovoljni, nema statističke značajnosti. |