Abstract | Cilj svakog pojedinca trebao bi biti očuvanje zdravlja i prevencija bolesti budući da se
radi o dva elementa koji mogu uvelike odrediti život svakog pojedinca, jer imaju utjecaj na
razvoj čovjeka, a time i na njegovu egzistenciju. Svaki pojedinac ima ulogu čuvanja zdravlja,
jer se na taj način stvara pozitivno, zdravo i sigurno okruženje u društvu. Promicanjem zdravlja
radi se na njegovom unaprjeđenju i poboljšanju kvalitete života. Mjere promicanja zdravlja i
prevencije bolesti u zdravstvenoj zaštiti predškolske djece izbjegavaju visoke troškove i
zdravstvene probleme u kasnijoj dobi. Kako bi se promicalo zdravlje u društvu vrlo je važna
aktivna suradnja svih dionika društva, odnosno ljudi, civilne zajednice, struke i vlasti. Temelji
zdravlja odnose se na široka područja osobnih iskustava i uvjeta okoline u ranom djetinjstvu;
one služe kao važne građevne jedinice za kasnije zdravlje odraslih. Osnovni biološki procesi i
strukture oblikovani su ranim iskustvima. Interakcije između iskustava, okruženja i biologije
snažno utječu na zdravlje predškolske djece i ostvaruju svoje učinke u adolescenciji i kasnijoj
odrasloj dobi. Mjere promicanja zdravlja i prevencija bolesti kao sastavni dio Plana i programa,
sastoji se od sistematskih pregleda, cijepljenja i docepljivanja dojenčadi i djece, promicanja
zdravlja, provođenja zdravstvenog odgoja i prosvjećivanja roditelja i djece, kontinuiranog
praćenja djece sa specifičnim rizicima po zdravlje i djece s kroničnim bolestima te drugih
preventivnih mjera. Zdravlje je stanje koje znači dobro funkcioniranje tijela. Osjećaj zdravlja
ili njegov gubitak u tjelesnoj, psihičkoj, duhovnoj i socijalnoj dimenziji razmatra se s aspekta
subjektivne procjene svake osobe. Koncept zdravlja može se odnositi na pojedinca, ali je i
zdravlje: javno, međunarodno, okolišno, populacijsko, globalno i društveno. Zdravstveni odgoj
nije samo učenje mladih o načinima prevladavanja bolesti, već i poticanje na brigu i jačanje
vlastitog i tuđeg zdravlja. Predškolski odgoj je prvo i temeljno razdoblje za razvoj i daljnje
obrazovanje djeteta, a prioritet je unapređenje zdravlja učenika. Cijela njegova obrazovna
budućnost ovisi o tome kako će se odvijati njegov razvoj u prvim godinama života. Naravno,
ogromna je potreba optimalnog i cjelovitog razvoja djeteta. Dijete se treba razvijati na svim
područjima svoje osobnosti, dakle u tjelesnom, psihičkom, socijalnom i emocionalnom planu.
Ciljevi rada su prikazati mjere promicanja zdravlja i prevencije bolesti u zdravstvenoj
zaštiti djece predškolske dobi, metodom pregledavanja izvora i korištenje sekundarnih izvora
podataka. |