Sažetak | Cilj ovog sveobuhvatnog preglednog rada je istražiti, analizirati i naglasiti ključnu ulogu
potpomognute komunikacije (eng. Augmentative and Alternative Communication- AAC, dalje
PK) u unaprjeđenju kvalitete života djece s poremećajima iz spektra autizma (Autism Spectrum
Disorders- ASD, dalje PSA). Rad započinje dubokim razumijevanjem same naravi PSA,
uključujući definiciju, povijest njegovog proučavanja i klasifikaciju unutar neurorazvojnih
poremećaja. Poseban fokus stavljen je na jezične i komunikacijske teškoće koje često prate ovu
populaciju i istražuju se njihovi uzroci, manifestacije i duboki utjecaj na svakodnevni život
djece s PSA. Centralni dio ovog rada detaljno se posvećuje PK, obuhvaćajući njezinu povijest,
osnovne metode, tehnike i alate koji se koriste kako bi se olakšala komunikacija kod djece s
PSA. Kroz analizu brojnih studija slučaja, istražuju se konkretni primjeri uspješne primjene PK
i njezin izuzetno pozitivan utjecaj na kvalitetu života djece s PSA. Dodatno, rad se bavi
izazovima, preprekama i kritikama koje prate primjenu PK. Uz to, pružaju se buduće
perspektive i preporuke za daljnja istraživanja, prakse i implementaciju PK u različitim
okruženjima, s posebnim naglaskom na obrazovnom sustavu i obiteljskom okruženju. Ovaj
pregledni rad istražuje ključnu ulogu PK u poboljšanju kvalitete života djece s PSA, također
potičući svijest o važnosti ovog područja za obitelji, odgajatelje, terapeute i druge stručnjake.
Njegova sveobuhvatnost i analitički pristup pružaju temelj za daljnja istraživanja i razvoj u
području PK, s ciljem unaprjeđenja života djece s PSA i boljeg razumijevanja njihovih potreba
i izazova |