Sažetak | Komunikacija je svuda oko nas, ona je naša potreba. Komunikacija je mnogo više od razgovora, odnosno, izmjene poruka. Komunikacijom kreiramo naša mišljenja, osjećaje, odnose, sliku o sebi i svijetu. Kada je komunikacija uspješna i što utječe na uspješnost komunikacije? To su pitanja koja postavlja osoba željna promjene, bilo u profesionalnom ili privatnom životu. Osoba koja uspješno komunicira ostvaruje ciljeve te razumije događaje koji se oko nje dešavaju.
Početak koji označava promjenu u komunikaciji je samospoznaja. Samospoznaja je proces gdje sebe upoznajemo. Sebe vrednujemo na temelju različitih iskustava koje smo doživjeli u svojoj okolini. Kada pogledamo oko sebe, vidimo da se ljudi razlikuju, kako fizički tako i po pozitivnom stavu prema životu i drugima. Pozitivan stav prema životu i drugima oko sebe imaju osobe koje posjeduju dobru sliku o sebi. Osoba koja ima dobru sliku o sebi i visoku razinu samopoštovanja je spremna za otkrivanje i rad na sebi cijeli život. Osoba koja ima lošu sliku o sebi neprekidno nailazi na zid i prepreke, ima poteškoće u svakodnevnom funkcioniranju. Sliku o sebi razvijamo postupno od ranog djetinjstva. Uz mnogo truda i rada sliku o sebi možemo promijeniti. Svaka osoba ima dobru i lošu stranu, potrebno je uvidjeti i vrednovati svoje pozitivne osobine i to naglašavati.
Kvalitetna komunikacija je preduvjet za kvalitetno djelovanje u mnogim profesijama, pogotovo u zdravstvenim zanimanjima. Slika o sebi je važan faktor u komunikacijskom procesu, jer dobra slika o sebi daje mogućnost za poboljšanje i usvajanje naprednih komunikacijskih vještina potrebnih za rad sa pacijentima i kolegama. Fizioterapeut, pri svom radu, izrazito mnogo komunicira, riječima, izrazom lica, tijelom, dodirom... Kako bi mogao adekvatno prenijeti stručno znanje, fizoterapeut mora biti svjestan komunikacijskih vještina kojima vlada. Mora poznavati sebe i svoje mogućnosti koje mogu doprinjeti boljem radu i zadovoljstvu, kako vlastitom, tako i zadovoljstvu klijenata i kolega s kojima svakodnevno surađuje. |