Sažetak | Reorganizacija i racionalizacija nezdravstvenog osoblja u sustavu zdravstva Republike Hrvatske,a vjerojatno i u svim zemljama u okruženju, tema je koja zaokuplja ljude koji promišljaju sustavno rješavanje otvorenih pitanja koja opterećuju ionako velike i zahtjevne probleme zdravstvene zašite. Broj osoblja, organizacija i troškovi vezani uz to predmet su rasprave svake zdravstvene administracije, koja svakako na što bolji način želi iskoristiti financijske resurse koji su joj na raspolaganju za obavljanje osnovne namjene , a svakako uvijek i nedostatne za provođenje željenog standarda, kako korisnika usluga u zdravstvu, tako i samih ljudi koji brinu da sustav djeluje maksimalno na korist istima.
Vrijedno je spomenuti i da su cijene usluga u zdravstvu svake godine sve više, što zbog novih lijekova, metoda liječenja, novih tehnologija, veće cijene rada, tako i zbog sve manjeg broja osiguranika koji uplaćuju u zdravstveni fond, starije populacije korisnika i opće depopulacije stanovništva. Nažalost, ni neke projekcije u budućnosti ne daju nade daće se isto promijeniti.
Samim time, navedene promjene u dijelu organizacije rada nameću se kao jedan od velikih koraka u racionalnijem trošenju prihoda zdravstvenog sustava.
Koristiti usluge vanjskih servisa, organizirati unutarnje vlastite servise, kombinirati jedan i drugi model organizacije rada pitanje je koje se nameće, a vjerojatno su i iskustva od ustanove do ustanove različita. No, proteklih dvadesetak godina pokazalo je da su neki odmakli u organiziranju vlastitih nezdravstvenih djelatnosti u zasebne bolničke „servise“, i kroz takav sustav dokazali da je na taj način moguće doći do racionalnijeg, operativnijeg i svakako i produktivnijeg sustava.
Takav pristup vjerojatno će i izvršnim vlastima u Republici Hrvatskoj olakšati odluke koje će donositi u predstojećim vremenima, a koje će se ticati i samih Nacionalnih standardnih operativnih postupaka, organizacijske strukture unutarnjih servisa kao i kontrolnih mehanizama u samim ustanovama, a u konačnici će rezultirati i zadovoljstvom svih u sustavu. |