Sažetak | Brain Gym® je program od 26 originalnih vježbi i aktivnosti koje poboljšavaju vještine učenja. Naziv metode Brain Gym® je zaštićen, a utemeljili su ga znanstvenici i edukatori Paul Dennison i Gail E. Dennison koji su se bavili problemima u učenju kod djece. Brain Gym® se primjenjuje u više od 80 zemalja u kojima se provode edukacije od strane službenih instruktora.
Metoda se temelji na stavu da se mišljenje i učenje ne događaju isključivo u mozgu pa tako mozak ne može učiti sam, već su mu potrebni i drugi dijelovi tijela radi prikupljanja informacija. Povećane potrebe djece za kretanjem, poželjno je iskoristiti kako bi pokretom i igrom kroz pokret poboljšala svoju kreativnost i učenje.
Primjena Brain Gym® metode u fizioterapijskoj intervenciji kod djece s neurorazvojnim poteškoćama temeljena je na neuroznanstvenim spoznajama. Kako se mozak sastoji od dvije hemisfere, a svaka strana tijela komunicira sa suprotnom hemisferom, integriranje obje hemisfere osnovni je cilj gimnastike za mozak.
Pokreti koji uključuju obje strane tijela aktiviraju obje hemisfere zovu se križno-lateralni pokreti, a primjeri tih pokreta bi se, također, naveli i opisali u navedenom radu. U radu bi se prikazale aktivnosti i pozitivan učinak Brain Gym®-a na motoričku koordinaciju, balans, čitanje, pisanje, pamćenje, koncentraciju, matematičke vještine, emocionalnu ravnotežu i smanjenje hiperaktivnosti te napetosti i smanjenje vanjskih izvora stresa.
Cilj rada je prikazati zašto i na koji način aktivnosti Brain Gym®-a, kao dio fizioterapijske intervencije, pomažu djeci s neurorazvojnim poteškoćama prilikom održavanja ravnoteže, a time i kretanja te usklađivanja pokreta, što uvelike ovisi o pravilnom funkcioniranju vestibularnog sustava. Isto tako, cilj je prikazati i kako Brain Gym® vježbe mogu na razne, inovativne i uspješne načine pomoći djeci s neurorazvojnim poteškoćama u procesu učenja i usvajanja informacija.
U svrhu pisanja rada Primjena Brain Gym® metode u fizioterapijskoj intervenciji kod djece s neurorazvojnim poteškoćama koristit će se primjeri i iskustva iz literatura, poput stručnih knjiga i članaka, znanstvenih i istraživačkih radova i časopisa te publikacija u bazama podataka.
S obzirom da je kretanje prirodni životni proces, a zbog toga je vrlo važan za učenje, kreativnost i sposobnost razumijevanja, osnovna misao i polazna pretpostavka ovoga rada je da je učenje uz pokret učinkovita metoda koja olakšava učenje bez obzira na životnu dob ili eventualnu prisutnost neurorazvojnih poteškoća te da je proces učenja učinkovitiji iskorištavanjem svih kapaciteta tijela i uma. Učenje je cjeloživotni proces te ispunjava središnju ulogu u našem životu. |