Sažetak | U velikoj većini zemalja diljem svijeta, posebno u razvijenijim zapadnim zemljama, ljudima je od rane dobi na razne načine omogućen pristup eksplicitnim odnosno seksualnim sadržajima, slikama, informacijama, člancima. Mladi ljudi, odnosno adolescenti, u želji za znanjem, dolaze do raznih najčešće „iskrivljenih“ informacija o spolnosti, spolnom zdravlju, te neke od tih informacija krivo interpretiraju i tako dobivaju krivu sliku, koja može dugoročno loše utjecati na njihovo zdravlje, buduće fizičke i emocionalne odnose. Zbog svojih sve većih pojavnosti i posljedica koje uzrokuju, spolno prenosive bolesti postale su javno zdravstveni globalni problem. Prevencija tih bolesti je najvažniji čimbenik u očuvanju reproduktivnog zdravlja kako u mlađoj, tako i u starijoj dobi. Kvalitetnom prevencijom, kroz razne edukacije, korisne i pravovremene informacije, može se postići smanjenje dugoročnih posljedica i neželjenih ishoda kod spolno prenosivih bolesti. U Hrvatskoj je od 2015. godine u školske klupe, uveden spolni odgoj u okviru zdravstvenog odgoja na satu razredne zajednice. Budući da je univerzalan i „kopiran“ od zemalja koje imaju dugu tradiciju spolne edukacije, u školama je izazvao dosta rasprava uslijed različitih kulturoloških, vjerskih i moralnih stajališta i uvjerenja. Temeljni cilj je kroz ovaj rad, osim anatomskog prikaza ljudskog spolnog sustava, te spolno prenosivih bolesti, prikazati na bazi obrađenih podataka znanja i stavove riječkih adolescenata o spolnosti, spolnom zdravlju te spolno prenosivim bolestima. Istraživanje je provedeno u dvije srednje škole, u Medicinskoj školi u Rijeci i Ugostiteljskoj školi Opatija na uzorku od 326 ispitanika (M=130; Ž=196) prvih i trećih razreda. Za potrebe istraživanja koristila sam anonimni anketni upitnik koji se sastoji od trideset pitanja. Pet općih pitanja o stupanju u spolni odnos i informiranju o spolno prenosivim bolestima, trinaest pitanja koja se odnose na znanje o spolno prenosivim bolestima, pet pitanja koja se temelje na mišljenjima ispitanika o spolnosti, te sedam pitanja kroz koja možemo vidjeti stavove adolescenata o temi koja se provodi. |