Sažetak | Društveni mediji je pojam koji se po prvi puta upotrijebio 1994. godine, a istovremeno su
razvijane prve platforme društvenih medija koje sada ĉine neizostavnu komponentu ţivota
ĉovjeka. Najĉešći razlozi korištenja društvenih medija su komunikacija s ĉlanovima obitelji,
prijateljima i javna interakcija s drugim korisnicima mreţe. Primjena i funkcija društvenih medija
je široka, no prvenstveno se povezuje s olakšavanjem socijalizacije izmeĊu svih korisnika.
Društveni mediji u kontekstu zdravlja definiraju se kao alat za zdravstvene intervencije,
kampanje, obrazovanje, uspostavljanje kontrole te promicanje zdravlja i promjene ponašanja.
Koriste se od strane pacijenata i zdravstvenih djelatnika. U korelaciji s porastom uĉestalosti
korištenja društvenih medija sve je izraţeniji njihov negativan utjecaj na fiziĉko i mentalno
zdravlje. Društveni mediji pomaţu jaĉanju odnosa, a svaka platforma nudi vlastiti skup praksi
interakcije koje se šire i razvijaju, a povezane su s društvenim i kulturnim kontekstima. Imaju
izravan utjecaj na zdravlje i dobrobit ljudi, koji se najĉešće povezuje s negativnim posljedicama
pretjeranog korištenja društvenih mreţa i naĉina na koji se koriste. Utjecaj društvenih medija na
mentalno zdravlje mladih povezuje se s utjecajem višestrukih ĉimbenika, ukljuĉujući koliĉinu
vremena koje provode na platformama, vrstu sadrţaja i interakcija te stupanj utjecaja korištenja
društvenih medija na svakodnevne aktivnosti. Negativni uĉinci društvenih medija povezani su s
poremećajem percepcije izgleda tijela, poremećajem ponašanja, strah od propuštanja objava,
smanjenom subjektivnom dobrobiti, smanjenim zadovoljstvom ţivotom i ovisnosti o društvenim
medijima. Korištenje društvenih medija povezano je s razvojem depresije i anksioznosti, niskim
samopoštovanjem i poremećajem svakodnevnog funkcioniranja Korištenje društvenih medija
razliĉito utjeĉe na svaku osobu, a razina negativnih utjecaja ovisi o njihovim individualnim
ranjivostima i vrijednostima, koje su oblikovane društvenim i kulturnim normama. |