Sažetak | Adolescencija je razdoblje velikih promjena, prijelazno razdoblje između djetinjstva u odraslu osobu. Proces koji započinje u dobi oko 10 godina, a završava negdje između 23. i 25. godine. Kod svake osobe je individualan jer svatko taj proces prolazi na drugačiji način. U adolescenciji dolazi do promjena na tjelesnom, emocionalno-socijalnom i kognitivnom području. Kod tjelesnih promjena dolazi do naglog rasta, sazrijevanja spolnih hormona, u emocionalno-socijalnom dolazi do promjena u ponašanju i odnosima prema drugima, dok je razvoj apstraktnog mišljenja koji adolescentu pomaže u razumijevanju samog sebe i svijeta koji ga okružuje obilježje kognitivnog razvoja. Adolescencija je podijeljena u tri faze: rana faza koja obuhvaća drugačiji pogled na sebe, najveće promjene se osjećaju u fizičkom izgledu. Srednja faza obuhvaća vrijeme kreativnosti u kojem do izražaja dolazi buntovnost, udaljavanje od roditelja i nastojanje da se prihvati u društvu svojih vršnjaka, dolazi do prvih seksualnih spoznaja. Kasna faza je razdoblje u kojoj dolazi do spoznaje samog sebe, gdje se adolescent više okreće realitetu, a ne mašti. Fizioterapeut ima važnu ulogu u radu s adolescentima, jer je to razdoblje koje obuhvaća najveće promjene te su potrebna sva stručna znanja kako bi fizioterapeutski proces bio što uspješniji. Posebnu važnost pridodajemo komunikaciji, ponajviše na relaciji adolescent, fizioterapeut i roditelj. Osim komunikacije, važnu ulogu igra i motivacija – pokazatelj predanosti i tjelesnoj aktivnosti. Podijeljena je na tri razine: intrinzična, ekstrinzična i amotivacija. Problemi s kojima se najčešće susreću adolescenti su: tjelesna neaktivnost, koja je zbog sjedilačkog načina života sve više prisutna stoga je ključno što više motivirati adolescenta za suradnju i poticanje na aktivnost, te problem idiopatske skolioze u kojoj je ključna pravovremena fizioterapijska procjena i intervencija. |