Sažetak | Tema ovog završnog rada je primjena terapije senzoričke integracije kod djece s sindromom Down. Najčešći genetski poremećaj upravo je Down sindrom, također ovaj sindrom pogađa sve rasne skupine te s obzirom da se pogreška u prijenosu kromosoma odvija na genetskoj razini zdravlje roditelja i životne navike na to ne utječu, posljedično se sindrom Down može manifestirati u bilo kojoj obitelji. Pojava ovog sindroma uzrokuje pogrešan prijenos kromosoma tijekom stanične diobe spolnih stanica, tako da se u jednoj stanici nađe višak cijelog ili dijela jednog kromosoma. Neka od područja na koje sindrom Down utječe su: intelektualne sposobnosti, fizički razvoj, govor i jezik, socijalne i emocionalne vještine, samostalnost i neovisnost. S obzirom na široku paletu izazova koje Down sindrom nosi uviđamo brojne senzorne razlike između djece urednog razvoja i djece oboljele od sindroma Down, stoga će ovaj rad pružiti pregled senzorne integracije i poteškoća senzorne integracije koje su često primijećene među djecom s sindromom Down te ulogu terapije senzorne integracije u omogućavanju uspješnije senzorne integracije te izvedbe i/ili sudjelovanja u svakodnevnim okupacijama. Senzorička integracija proces je koji se odvija u mozgu te koji omogućuje obradu i integraciju informacija koje dolaze iz različitih osjetilnih sustava kako bi bili u mogućnosti stvoriti cjelovit dojam o okolini i vlastitom tijelu. Osim smislene slike koju naš mozak kreira integriranjem, sortiranjem i organiziranjem ovih informacija valjalo bi naglasiti kako nam i omogućuje da detektiramo, razumijemo i donosimo prikladne reakcije na podražaje. Terapija senzorne integracije je oblik terapije koji se koristi za poboljšanje sposobnosti obrade i integracije senzornih informacija kod osoba s teškoćama u senzornoj obradi. U provođenju terapije senzoričke integracije veliku ulogu nosi terapeut jer su njegovi zadaci da točno identificira teškoću kroz evaluaciju, osmisli individualizirani plan terapije, provodi ciljane aktivnosti za poboljšanje određenog sustava, da surađuje s drugim članovima stručnog tima ukoliko je potrebno te da komunicira s obitelji kako bi dobio dodatan kontekst i pružio adekvatan savjet za aktivnosti kod kuće. Provođenje terapije senzoričke integracije s djecom s sindromom Down može biti veoma izazovno zbog čestih senzornih, motoričkih, komunikacijskih, kognitivnih i socijalnih teškoća koje razvijaju, stoga je stručnost i poznavanje prirode ovog poremećaja iznimno važna, a neka od istraživanja koja ćemo naknadno objasniti poslužit će kao odličan dokaz o samom utjecaju terapije senzorne integracije kod djece s sindromom Down. |