Sažetak | Djeca sa teškoćama u razvoju, bilo da se radi o djeci s motoričkim teškoćama, djeci s intelektualnim teškoćama, sa poremećajem iz spektra autizma, sa neurorazvojnim rizicima, ili djeci sa oštećenjem vida ili sluha te onima sa višestrukim teškoćama, imaju zajedničku prepreku, a to je- komunikacija. U današnje vrijeme svjedočimo tome da su sve brojnija djeca koja od rane dobi nisu u mogućnosti komunicirati na uobičajen način, izraziti svoje misli, stavove, želje i potrebe, dovoljno razumjeti govor i odgovoriti na zahtjeve okoline. Zbog toga dolazi do izazova u komunikaciji između obitelji ili okoline i pojedinca te se razvoj djeteta ne odvija očekivano. Svi mi imamo potrebu za komunikacijom i izražavanjem te je zbog toga izrazito važno dobiti uvid u razne metode potpomognute komunikacije kako bi omogućili komunikaciju te osigurali pravovremenu i stručnu podršku, prvenstveno djeci koja ne mogu ostvariti svoje komunikacije potrebe pomoću govora, ali i njihovim obiteljima. U ranoj intervenciji i učenju metoda potpomognute komunikacije pojedincu i obitelji pomaže niz stručnjaka, među njima i radni terapeuti. Radni terapeuti su stručnjaci koji su upoznati sa raznim razvojnim i genetskim poremećajima i teškoćama kako kod djece tako i kod odraslih. Uloga radnog terapeuta nije samo u poticanju i predstavljanju potpomognute komunikacije, već i provođenje radnoterapijske procjene koja se provodi sa pojedincima. To je složeni proces koji se sastoji od inicijalne procjene, putem intervjua ili strukturiranih upitnika, definiranja ciljeva, stvaranja plana te evaluacije. Tijekom procjene radni terapeut se fokusira na klijenta te identifikaciju okupacija u kojima klijent ima teškoća. Tema ovog završnog rada je potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji i uloga radnog terapeuta u primjeni metoda potpomognute komunikacije. Opisane su različite metode potpomognute komunikacije, korisnici te relevantna istraživanja o njezinim benefitima. Objašnjen je i utjecaj potpomognute komunikacije na razvojna područja i važnost primjene potpomognute komunikacije u ranoj intervenciji. |