Sažetak | Oštećenja vida odnose se na sljepoću i slabovidnost te su određena zaostalom vidnom oštrinom i širinom vidnog polja. Oštećenja vida mogu biti urođena ili slučajna. Utječu na djetetov fizički i mentalni razvoj, aktivnosti dnevnog života, obrazovanje, skrb obitelji i stručnjaka. Područja učenja koja su posebno pogođena su: razvoj koncepta, vještine međuljudske komunikacije, životne vještine, vještine orijentacije i mobilnosti te akademski razvoj. Inkluzivno obrazovanje smanjuje prepreka za sve učenike te omogućuje prihvaćanje razlika među njima. Ima pozitivan utjecaj na razvoj učenikovih kognitivnih, socijalnih, emocionalnih i tjelesnih sposobnosti te ga potiče na istraživanje, suradnju, igru i interakciju s drugim ljudima. Radna terapija je zdravstvena djelatnost koja ima za cilj olakšati obavljanje aktivnosti ili okupacija koje su pojedincima važne. Okupacije označavaju aktivnosti svakodnevnog života kojima pojedinci i kultura daju vrijednost i značenje. Radni terapeuti u školskom sustavu bave se fizičkim, kognitivnim, psihosocijalnim i osjetilnim komponentama izvođenja okupacija te podržavaju učenike sa i bez smetnji u razvoju kako bi povećali njihovu uspješnost i sudjelovanje u školskim i vršnjačkim ulogama. Promoviraju sigurno i pristupačno okružje za sudjelovanje učenika, rade s drugim obrazovnim osobljem na razvoju i oblikovanju kurikuluma, kroz podršku i poduku obiteljima i članovima tima pomažu u izgradnji kapaciteta za profesionalni razvoj. Radnoterapijska intervencija se provodi i određuje prema učenikovim snagama, potrebama, interesima, ciljevima i smjernicama koje su dostupne u datoj situaciji. Usluge radne terapije u školama vode se obrazovnim modelom te koriste teoretske okvire kao što su P.E.O., teorija senzorne integracije, motoričko učenje i ponašanje. Radni terapeuti mogu ponuditi izmjene za univerzalni dizajn za učenje ili dizajn učionica, kao i cijelog školskog okruženja, kako bi ono bilo pristupačno svim učenicima. |