Abstract | Holistički pristup u radnoj terapiji potiče cjelokupni razvoj djeteta na način da djetetu koje ima poteškoće u razvoju, upoznavanju svoje okoline, te socijalnoj interakciji omogući učenje preko različitih programa i različitih vrsta stimulacije, te se nakon njegove provedbe može očekivati napredak u područjima razvoja djetetovih funkcionalnih sposobnosti u svim područjima života. Također se usmjerava na poimanje sebe i na odnos sebe i okoline, dijete uči kontrolirati svoje ponašanje, uči biti samostalno, te se uči razumijevanju i komunikaciji sa svojom okolinom. Sve aktivnosti se realiziraju u svrhu pružanja podrške djetetu kako bi se osiguralo napredovanje djetetova razvoja, ojačalo samopouzdanje obitelji i poticala socijalna inkluzija, kako djeteta, tako i njegove obitelji. Ovim radom su se pratili programi i napredak djeteta sa dijagnozom Kompleksa tuberozne skleroze koje ima pridružene poteškoće u ponašanju i razvoju, epilepsiju, te pokazuje neke simptome autizma. Cilj ovog rada je prikazati na koje sve načine se može raditi sa djeteom koje ima te simptome, koje se sve tehnike mogu koristiti, te prikazati važnost timskog rada i holističkog pristupa. Rad obuhvaća prikaz različitih tehnika kao što su Bowen metoda, neurofeedback, senzorna integracija, edukacijsko-rehabilitacijski pristup te radnu terapiju. Obuhvaća vježbe motoričkog i socijalnog razvoja, stimulaciju senzorne intgracije, vježbe za stimuliranje na području govora i jezika, kao i poticanje funkcionalnog učenje, te podršku obitelji. |
Abstract (english) | The holistic approach in occupational therapy encourages the childs complete development in a way that a child with difficulties in development, orientation and social interaction can learn through various programs and methods of stimulation. With these programs and methods we can expect improvements in the childs functional abilities in all life aspects.
Focusing on the childs undestanding and sense of self and its enviroment, the child learn to control its behaviour, to be independent aswell as learn to understand and comunicate with its surroundings. All activities are accomplished with the purpose of supporting the child to ensure the progress of its development, raise the childs and its familys confidence and encourage social inclusion of the child aswell as its family.
In this work i have followed programs and development of a child with a diagnosis of tuberous sclerosis with accompanied problems in behaviour and development, epilepsy and some signs of autism.
The purpose of this work is to show what methods and programs can be used to help and work with a child with similar simptoms and the importance of team work and the holistic approach.
This work reviews various methods such as the Bowen method, neurofeedback, sensory integration, educational-rehabilitational approach and occupational therapy. It covers exercises of motoric and social development, stimulating the sensoric integration, exercises to stimulate speech and language, encouraging functional learning and the support of the family. |