Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract | U ovom radu se obrađuje uloga i značaj savjetnika za kvalitetu zajedno sa vrhovnim menadžmentom u uspostavi sustava kvalitete koja se ogleda u: utvrđivanju pristupa uspostavi sustava kvalitete, dokazivanju opredijeljenosti za razvoj i poboljšanje sustava kvalitete i aktivnom sudjelovanju tijekom realizacije projekta uspostave sustava kvalitete. Vrhovni menadžment svojim autoritetom, stupnjem svjesnosti i odgovornošću mora osigurati sve pretpostavke za uspjeh projekta uspostave sustava kvalitete kako bi došao u fazu upravljanja sustavom kvalitete i na taj si način osigurao snažan menadžerski alat koji mu omogućava izvršavanje menadžerske funkcije. Implementirani sustav upravljanja kvalitetom treba pridonijeti poboljšanju karakteristika sustava upravljanja organizacije. Kvaliteta sustava upravljanja presudna je za poboljšanje konkurentnosti svake organizacije, gospodarstva i društva u cjelini. Taj razvojni slijed često je poremećen različitim oblicima „nekvalitetnog“ ponašanja poput: nekompetencije, nepotizma, namještanja javnih natječaja, neetičnosti, strančarenja, pranja novca, nenamjenskog trošenja, nerada, otvorene pljačke i sl. Ovi oblici ponašanja ujedno znače neispunjenje nekih od zahtjeva norme ISO 9001. Činjenica da: uprave, savjetnici ili menadžeri kvalitete i auditori toleriraju ovakve oblike ponašanja ima negativan utjecaj na konkurentnost gospodarstva. Poboljšanje je moguće zajedničkim djelovanjem obrazovnih institucija, savjetničkih i certifikacijskih organizacija, regulatora, uprava, udruga i znanosti. Različitost pristupa projektu uspostave sustava kvalitete definira različitost putova i različitost kvalitete konačnih rješenja. Kvaliteta konačnih rješenja mora biti u funkciji načina na koji smo prepoznali potrebu za uspostavom sustava kvalitete. Najgora je kombinacija kad sustav kvalitete moramo, a ne znamo uspostaviti. Neznanje je izlječivo, a moranje možemo pretvoriti u htijenje. Ovu radikalnu pretvorbu može izvršiti jedino vrhovni menadžment zajedno sa savjetnikom za kvalitetu autoritativnim, stručnim, svjesnim i odgovornim pristupom projektu uspostave sustava kvalitete, od prepoznavanja potrebe i donošenja odluke o izradi Plana projekta, realizacije projekta, do potvrđivanja sustava kvalitete i stvaranja uvjeta za upravljanje sustavom kvalitete. Tek dostizanjem faze u kojoj upravljamo sustavom kvalitete, vrhovni menadžment ima u rukama još jedan alat koji mu definitivno olakšava i omogućava izvršenje menadžerske funkcije. |