Abstract | Svrha završnog rada ''Psihološki vidovi zdravstvene njege djece u srednjem djetinjstvu'' je objasniti osobitosti razvoja djece u srednjem djetinjstvu (od 6-12 god.), njihovo poimanje bolesti, psihološke probleme koji pri tome nastaju i koji izazov to predstavlja za medicinsku sestru. Dok djeca predškolske te rane školske dobi, bolest razumiju samo površno i na bolest gledaju kao odgovor na njihovo loše ponašanje, odnosno kršenje pravila, djeca od 8 -11 godina razdvajaju sebe od uzročnika bolesti. Djeca od 11 godina već obično razumiju fiziološke procese bolesti te vezu uzroka i simptoma bolesti. Što se tiče samih reakcija djeteta, razlikujemo reakcije akutno te reakcije kronično bolesnog djeteta. Pritom bolesna djeca školske dobi pokazuju manji interes za okolinu, veću usmjerenost na tijelo i tjelesne potrebe, samostalnija su i poslušnija nego inače, dok su djeca do 3. godine razdražljiva, netolerantna i ovisnija o roditeljima. Uglavnom akutne bolesti dovode do prolaznog narušavanja svakodnevnog života, smanjuje se tjelesna aktivnost i apetit, produljuje se odmor. Kronično bolesno dijete reagira na bolest, odvajanje od roditelja radi hospitalizacije, tjelesna ograničenja, ovisnost o drugima, socijalnu izolaciju, strah od liječenja, strah od bolova te ishoda liječenja. Sama hospitalizacija je štetna za emocionalni razvoj djeteta te je prilikom hospitalizacije vrlo važna dobra komunikacija između medicinske sestre i djeteta. Prilikom bolesti djeteta veliku ulogu igra i obitelj, koja također prolazi kroz više faza - šok i tjeskoba, odbijanje, srdžba te prilagodba. U slučaju da dijete boluje od neizlječive bolesti čija je posljedica smrt, reakcija djeteta različita je od jedne do druge dobne skupine. Pritom djeca do 2 godine ne poznaju pojam smrti. Temelje ovog završnog rada čine: osobitosti razvoja djece od 6.-12. godine, značenje doživljaja bolesti u djetinjstvu, reakcije akutno i kronično bolesnog djeteta na bolest, reakcije djece koja boluju od neizlječivih bolesti te dječje poimanje smrti, korelacija bolesnog djeteta sa obitelji, važnost medicinske sestre u liječenju bolesnog djeteta u srednjem djetinjstvu.. Prije svega njena kompetencija pri: procjeni razvoja djeteta, utvrđivanju psiholoških problema kod djeteta, primjeni komunikacijskih vještina, a između ostalog poznavanja važnosti igre. |